OWOCNA ETYKIETA W BIZNESIE

w cyklu warsztatów Owocne Afterwork

Dla kogo i po co?

W świecie biznesu niezwykle ważne jest budowanie więzi i relacji międzyludzkich. Dobrze zbudowane relacje pomagają w realizowaniu celów osobistych i firmy. Aby je osiągnąć w dzisiejszych czasach cenna jest wiedza i umiejętność, jak zachowywać się w różnych sytuacjach, takich jak np. powitanie Klienta, przedstawienie zespołowi nowego szefa, nawiązaniu kontaktów na przyjęciu z klientami, pisaniu maila do kolegi z grupy projektowej czy też jedzeniu obiadu w firmowej restauracji.  Wiedząc jak mamy się zachować, w oficjalnych, często stresujących sytuacjach, czujemy się pewniej i możemy skupić się na swojej właściwej roli. Znajomość tych zasad pomaga również w budowaniu profesjonalnego i wiarygodnego wizerunku człowieka z klasą.

Korzyści dla uczestników

  • Wiedza o sytuacjach wymagających zastosowania zasad savoir vivre
  • Przećwiczenie zdobytej wiedzy poprzez symulacje sytuacji w pracy i codziennym życiu
  • Swoboda i większa pewność siebie w nawiązywaniu nowych kontaktów
  • Możliwość zastosowania zdobytych umiejętności od razu po wyjściu z warsztatu
  • Umiejętność radzenia sobie w kłopotliwych sytuacjach, czyli jak nie popełnić faux-pas

Program warsztatu
Czas trwania: 3 godziny
Grupa: 10 – 14 osób

  1. „Zacznij tu gdzie jesteś”, czyli poznajemy wzajemne doświadczenia z sytuacji stosowania etykiety w biznesie
  2. Ustalamy mapę celów owocnego budowania profesjonalnego i wiarygodnego wizerunku człowieka z klasą.
  3. Ogłada i dobre maniery – znaczenie etykiety w kontekście zawodowym i towarzyskim – podobieństwa i różnice
  4. Sztuka nawiązywania kontaktów czyli świadoma autoprezentacja, przedstawianie innych, small talk, mowa ciała.
  5. Zasada precedencji czyli pierwszeństwa – zajmowanie miejsc w aucie, przy stole, przemieszczanie się w biurze, windzie, na schodach.
  6. Sytuacje problemowe – jak się nie skompromitować, najczęstsze faux – pas w etykiecie biznesu.

Metody i narzędzia

  • Quizy wiedzy
  • Symulacje sytuacji biznesowych i analiza rozwiązań
  • Ćwiczenia w grupach
  • Kąski wiedzy
  • Dyskusja – wymiana doświadczeń